Polovina zaposlenih u BiH otvorena je za nove ponude, a samo 18% ima priliku samostalno birati edukaciju
U Bosni i Hercegovini, iako većina zaposlenih prepoznaje značaj edukacije i usavršavanja, mnogi i dalje razmišljaju o promjeni posla. Prema najnovijem Alma Career istraživanju, vodeće kompanije u području zapošljavanja u srednjoj i istočnoj Evropi, poznate u BiH po brendu MojPosao.ba, više od polovine zaposlenih u BiH (55%) otvoreno je za nove poslovne ponude, dok čak 42% ozbiljno razmatra odlazak iz trenutne kompanije. Istovremeno, gotovo polovina ispitanika (49%) smatra svoj posao korisnim i smislenim, ali to ne znači i dugoročnu lojalnost prema poslodavcu.
Međunarodni trendovi: angažman raste, ali lojalnost opada
Rezultati istraživanja sprovedenog putem Paylab platforme (u BiH poznate kao Plata.ba) među više od 11.000 zaposlenih u Centralnoj i Istočnoj Evropi pokazuju da su razvoj zaposlenih i smislen rad među ključnim faktorima zadovoljstva na tržištu rada.
Više od 56% ispitanika imalo je priliku za obuku u posljednjih šest mjeseci, a gotovo 60% svoj posao opisuje kao smislen. Ipak, i uz visoku angažovanost, želja za promjenom ostaje snažna. Čak 55% zaposlenih s nižim primanjima i gotovo polovina onih s višim platama razmotrili bi promjenu posla ako bi im se ukazala bolja prilika.
Istraživanje dodatno potvrđuje da su konkurentna plaća i jasni putevi napredovanja presudni faktori za zadržavanje zaposlenih.
„Rezultati pokazuju da zaposleni mogu uživati u svom poslu, cijeniti mogućnosti za unapređenje vještina, a ipak biti spremni na promjenu,“ rekao je Jozef Plško, direktor za PR i komunikacije u Alma Career grupaciji.
„Za poslodavce to znači da sama obuka nije dovoljna da garantuje zadržavanje. Kompanije koje će uspjeti su one koje kombinuju fer plaću sa strukturiranim putevima obuke, podstiču učešće svih grupa zaposlenih i razvoj zaposlenih postavljaju kao temelj svoje vrijednosti poslodavca.“
Motivacija za obuku: Razvoj kao lična investicija
Gotovo polovina zaposlenih vidi obuku ne samo kao ispunjavanje zahtjeva poslodavca, već kao ličnu priliku za razvoj vještina i otvaranje novih karijernih puteva. Ovaj stav nije dominantan u BiH gdje 52% zaposlenika učestvuje u edukaciji jer ne želi da zaostaje na trenutnoj radnoj poziciji.
Za poslodavce to predstavlja priliku da obuku pretvore u vrijedan temelj angažmana i lojalnosti.
Obuka i razvoj: Od pogodnosti do očekivanja
Istraživanje pokazuje da je obuka postala sastavni dio današnjeg radnog okruženja. Više od 56% zaposlenih navodi da je u posljednjih šest mjeseci imalo obuku ili edukaciju koju je finansirao poslodavac- dokaz da se prilike šire i da razvoj talenata postaje strateški prioritet. Važno je naglasiti da zaposleni prihvataju ove programe: dvije trećine ih koriste, trećina učestvuje potpuno ili gotovo potpuno, dok samo 11% kaže da uopšte ne učestvuje. Ono što je specifično i zabrinjavajuće jeste da samo 18% zaposlenih u BiH je izjavilo da je imalo samostalnu mogućnost odabira usavršavanja/edukacije u posljednjih šest mjeseci što pokazuje da odluke o edukaciji često ostaju u rukama poslodavaca.
Detaljniji pogled na podatke pokazuje jasan obrazac: što je viši nivo obrazovanja zaposlenog, to je veća motivacija za dalji razvoj i obuku.
O istraživanju
Istraživanje je provedeno tokom jula i avgusta 2025, među 11.399 učesnika u zemljama u kojima Alma Career posluje: Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Sjeverna Makedonija, Češka, Slovačka, Estonija, Litvanija, Latvija- putem platforme Paylab (Plata.ba u BiH), međunarodnog servisa za istraživanje plata koji prikuplja podatke o prihodima i bonusima zaposlenih na različitim pozicijama.
O Alma Career
Alma Career vodeći je lider u području zapošljavanja, prisutan na tržištima Jadrana, srednje Evrope, Baltika i Finske. Platforma godišnje objavi preko 1,3 miliona oglasa za posao, generira gotovo 15 miliona prijava, ima 2 miliona korisnika s aktivnim obavijestima o poslovima te više od 5 milijona posjeta mjesečno. S dosegom od 70 miliona ljudi u Evropi, godišnjim prihodom od 110 miliona eura i oko 650 stručnjaka za zapošljavanje u regiji, Alma Career kombinira globalni doseg i lokalnu stručnost. Kompanija posluje u: Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Češkoj, Estoniji, Finskoj, Latviji, Litvaniji, Sjevernoj Makedoniji i Slovačkoj, uz manjinsko vlasništvo u Srbiji i partnerske odnose u Albaniji, Bugarskoj, Crnoj Gori i Rumuniji. Alma Career također je članica mreže The Network, koja obuhvaća više od 140 zemalja i preko 60 vodećih portala za zapošljavanje u svijetu.
